Legaktívabb napok a Facebook-on

Hétvégén vagyunk a legaktívabbak a Facebookon

Elkészült egy felmérés a magyar Facebook felhasználók szokásairól, amely gyökeresen megváltoztathatja az ügynökségek és adminok hozzáállását a közösségi oldalak kezeléséhez. Eddig is sejtettük, de most már biztosak vagyunk benne, hogy a közösségi médiában 7/24/365 a munkaidő.

Hétvégén vagyunk a legaktívabbak a Facebookon

 

 

 

Elkészült egy felmérés a magyar Facebook felhasználók szokásairól, amely gyökeresen megváltoztathatja az ügynökségek és adminok hozzáállását a közösségi oldalak kezeléséhez. Eddig is sejtettük, de most már biztosak vagyunk benne, hogy a közösségi médiában 7/24/365 a munkaidő.
 

Az elmúlt napokban sokfelé lehetett találkozni a sajtóban a Buddy Media kutatásával, amely alapján a facebookozók csütörtökön és pénteken a legaktívabbak. Kíváncsiak lettünk, hogy vajon mi a helyzet hazánkban, a magyar felhasználók mely napokon lógnak a legtöbbet a Facebookon.

A SocialBrands PR Analitika rendszerünk figyeli az összes hazai Facebook oldal aktivitását. Jelen kutatásban a TOP100 oldalaknak a napi átlagos növekedését figyeltük meg 2011-ben, tehát az elmúlt több mint 4 és fél hónapban.

Elkészítettünk egy kimutatást az általános magyar Facebook felhasználók aktivitásáról. Ebből kiderült, hogy a péntek a legerősebb, majd a szombati nap, de a vasárnap sem marad el lényegesen mögöttük. A hét más napjaihoz hasonlítva sokkal nagyobb a szakadék közöttük. Adataink alapján a kedd és a csütörtök a leggyengébb napok. Míg a legerősebbnek számító pénteken 38 320 fővel növekedtek ez idő alatt az oldalak, addig a leggyengébb csütörtökön csupán 27 916 fővel. Összességében nézve mind a hét napot, kiszámoltuk, hogy 237 328 fővel gyarapodott a TOP100 oldal rajongótábora.

Tehát az eredmények alapján kijelenthetjük, hogy hétvégén töltik az emberek a legtöbb és legaktívabb időt a Facebookon, ígyhát akkor sem szabad pihenni, hanem posztolni kell! Ezáltal az oldal tulajdonosoknak olyan munkatársakat vagy ügynökséget kell keresniük, aki hétvégén is hajlandó dolgozni. Ez vélhetően újra fogja értékelni a szolgáltatási díjszabásokat, ami azonban a kimutatásunk szerint meghozza gyümölcsét.

Milyen módszerrel dolgoztunk?

A használt módszer biztosította, hogy egy-egy nap átlagát az elmúlt 16 hét adatai alapján számoljuk ki, pontosabban 16 darab hétfő, kedd, szerda, stb. alapján. A grafikon úgy született meg, hogy a 100 oldalnak a napi növekedését az elmúlt 4 és fél hónapra elkészítettük, majd mindet egymásra tettük áttetsző rétegekben és így alakult ki a grafikon.

Miért a TOP100-as listát vizsgáltuk?

Mert ezek képviselik a legnagyobb aktivitást, a legfontosabb magyar oldalakat. Van köztük vállalat, könnyed tartalom, média és kisebb, nagyobb márkák is, csak az üzleti oldalakat néztük. A túl könnyen lájkolható oldalakat mint például a Szeretem az anyukám vagy az Inkább visszafekszem aludni… típusú oldalak nem képezték a vizsgálat tárgyát, bár ez lényegesen nem befolyásolta volna a végeredményt.

Miért éppen 2011 eddig eltelt hónapjait vizsgáltuk?

Minden adat 16 napi átlagon alapul, amely időszak során különböző időjárási hatások nyomták rá bélyegüket a Facebookon eltöltött időre, volt eső, havazás, szél és napsütés egyaránt. Sőt, még a holdfázis is jónéhány alkalommal növekedést és csökkenést produkált. Azonban talán a legfontosabb az, hogy ilyen hosszúságú időre már nem fogható rá, hogy az aktivitást az éppen aktuális promóció befolyásolta volna.

Miért az oldalak napi növekedését vettük alapul?

Mert megmutatja a hajlandóságot a Facebookkal való és a Facebook jelenlétet, ezáltal megmutatja az aktivitást.

Tehát a közösségi médiában nincs megállás, nincs olyan, hogy munkaidő. Nem lehet felállni a gép mellől és egész hétvégén be sem kapcsolni azt.  


forrás:socialtimes.hu