Miért jó a Marketing automazáció?

adobestock_280880685.jpeg

Mi az a marketing automatizálás?


A marketingautomatizálás a szoftver és a technológia használata az ismétlődő, manuális marketingtevékenységek automatizálására. A marketingautomatizálást gyakran használják olyan tevékenységekre, mint az e-mail, a hirdetések és a közösségi médiás posztok.

Miért érdemes marketingautomatizálást használni?


A marketingautomatizálás végső célja, hogy hasznot hozzon vállalatának, és az automatizálás segít ebben azáltal, hogy összegyűjti a csatornáiról az ügyféladatokat, és felhasználja azokat a felhasználói élmény javítására. Ügyfeleid szokásainak és érdeklődési körének megértésével személyesebb szinten tudsz velük interakcióba lépni. Ezáltal növelni fogja a minősített leadeket, növelni fogja az értékesítést, és a marketingfolyamatai jövedelmezőbbé válnak.

A legújabb ügyfélélmény-statisztikák szerint a fogyasztók 75%-a olyan kiskereskedelmi márkákat választ, amelyek személyre szabott üzeneteket, ajánlatokat és élményeket kínálnak. Emellett a fogyasztók 70%-a szerint az, hogy egy vállalat megérti az egyéni igényeiket, befolyásolja a hűségüket.

A személyre szabott marketingtechnikák kifejlesztésével ügyfelei jobban kötődni fognak Önhöz. Az Ön vállalkozásához kötik majd az igényeik megértését, az egyéni üzenetek pedig jóindulatot és bizalmat teremtenek a márkája iránt.

A marketingautomatizálás előnyei
Amikor azt hallja, hogy valaminek az "automatizálására" gondol, az első gondolat, ami eszébe juthat, hogy ezzel "időt takaríthat meg". Ez nem is lehetne igazabb a marketingautomatizálás esetében.

 

Azonban számos más előnye is van, amit kihasználhat, ezért nézzük meg őket itt.

Elemezze ügyfeleit méretarányosan


Az ügyfelek 66%-a azt mondja, hogy többet fizetne egy jó élményért, így az, hogy képes legyen elemezni ügyfeleit (függetlenül attól, hogy mekkora vagy kicsi a közönsége), fontosabb, mint valaha.

A marketingautomatizálási funkciók lehetőséget kínálnak arra, hogy elemezze és kategorizálja ügyfeleit. Erre számos stratégia létezik, beleértve az életkort, az érdeklődési köröket és a vásárlási szokásokat.

Ezen adatok felhasználásával különböző csoportokba sorolhatja ügyfeleit, és automatizált üzeneteket - akár SMS marketingüzeneteket - küldhet nekik.

Az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverek társítása tovább erősíti marketingautomatizálási taktikáit. A CRM-ek, mint például a Hubspot és a ActiveCampaign értékesítési crm, nyilvántartást vezetnek ügyfelei vásárlási szokásairól, és segítenek kategorizálni őket.

Személyre szabott kommunikáció a szegmentálás révén


Vásárlóinak szegmentálása fontos lépés a marketingstratégia automatizálásában, de ez önmagában nem fogja fellendíteni eladásait, ha elárasztja vásárlói e-mailjeit vagy a közösségi médiát.

Az ügyfelek 84 százaléka állítja, hogy egy vállalat úgy tudja a legjobban megnyerni az üzletüket, ha személyként, és nem számként kezeli őket. Ezért marketing- és értékesítési csapatának kiegyensúlyozott automatizált marketingstratégiát kell kidolgoznia.

Egy hatékony stratégia, amelyet nagy és kisvállalkozások egyaránt használnak, az e-mailes csepegtető kampányok. 

Magyarországi első számú képzésr:

Marketingautomatizálás szakirányú továbbképzés

 

KÉPZÉSI IDŐ
2 szemeszter
TANDÍJ
348.000,-Ft/szemeszter
JELENTKEZÉSI HATÁRIDŐ
2023.02.26.

A 2 féléves képzést azoknak ajánljuk, akik a marketingautomatizálást és közösségi médiakezelési ismereteket szeretnének professzionális szinten elsajátítani egy piacvezető eszköz, a HubSpot segítségével.

Számos hazai és nemzetközi cég használja a HubSpot-ot, de az Edutus Egyetem az egyetlen olyan felsőoktatási intézmény, melynek képzése lehetőséget teremt a szakterület alapjainak és mesterfogásainak elsajátítására.

HubSpot az Edutus Egyetem edukációs partnere, így a képzés hallgatói a legmagasabb szintű szoftver csomag támogatásával tanulhatják a marketingautomatizálást a képzés teljes ideje alatt.

A képzés nem csak az egyes szakterületekre nyújt betekintést, de a résztvevők azt is megtanulhatják, hogy hogyan kapcsolják össze a különálló részterületeket egy egységes és hatékony marketingautomatizálási stratégiává.

A képzés keretében lehetőség nyílik minden olyan ismeret és technika elsajátítására ami jelenleg a mesterséges intelligenciával, a re-marketinggel, az automatizálással és a viselkedés alapú kommunikációval lehet elérni a marketing és az értékesítés területen.

A képzést elvégzők államilag elismert oklevelet kapnak, de mellette lehetőségük nyílik több, nemzetközileg elismert HubSpot minősítést is szerezni, ami komoly kiugrási lehetőséget jelent a hazai és a nemzetközi munkaerőpiacon is.

A képzést elvégzők nem csak itthon, de a nemzetközi piacokon is keresettek lesznek, tekintettel arra, hogy a HubSpot is erre ösztönzi a hallgatókat egy saját álláskeresési platformján keresztül

https://www.edutus.hu/oktatas/szakiranyu-tovabbkepzes/marketingautomatizalas-szakiranyu-tovabbkepzes/