OK boomer jelentése

Az "OK boomer" vagy "oké boomer" egy ageista jelszó és internetes mém, amelyet az X generáció, az ezredfordulósok és a Z generáció használtak a tipikusan a baby boomerekkel - a második világháborút követő két évtizedben született emberekkel - kapcsolatos attitűdök elutasítására vagy kigúnyolására, de máskor a milleniumi és a Z generáció is használja az X generációval szemben.

 

 

A kifejezés először egy 2019 novemberi TikTok videó miatt keltett széles körű figyelmet, amely egy idősebb férfira és annak bigott használatára válaszul készült, bár a kifejezést már évekkel korábban is kitalálták. A kifejezés a technológiai változásokkal szembeni ellenállás, a klímaváltozás tagadása, a kisebbségi csoportok tagjainak marginalizálása vagy a fiatalabb generációk értékeivel szembeni ellenállás retorziójává fejlődött

 

A kifejezést kereskedelmi céllal is használták már árucikkek eladására, és több védjegybejelentés tárgyát képezte

 

"OK boomer" Eredete TIKTOK:


Az "OK boomer" első feljegyzett előfordulása egy 2009. szeptember 29-i Reddit-kommentben található, majd 2015-től a 4chanon is megjelent, általában Izrael-párti konzervatívokra utalva. 2019 végén az "OK boomer" tömeges népszerűséget ért el, egy ismeretlen idősebb férfi TikTok-on megjelent, a közösségi média és a részvételi trófeák által "infantilis", "bénázó" fiatalabb generációkat elítélő szónoklatára adott reakcióként.

 

A "OK boomer" 2019 végén érte el a tömeges népszerűséget. Azt mondta, "az ezredfordulósok és a Z generáció a Pán Péter-szindrómában szenvednek [...] soha nem akarnak felnőni [és] azt hiszik, hogy a fiatalkori utópisztikus ideáljaik valahogy átültethetők a felnőttkorba". Nézők ezrei reagáltak az "OK boomer"-rel, mint "kifinomult, tömeges megtorlás" az elmúlt generációk hatása ellen.

 

Használat 4milliárd megtekintés a Tiktok-on!
A kifejezést a technológiai változásokkal szembeni érzékelt ellenállás, az éghajlatváltozás tagadása vagy a fiatalabb generációk véleményével szembeni ellenállás retorziójaként használták.

 

Különböző médiakiadványok megjegyezték a mém használatát a TikTokon kívüli közösségi média platformokon, a The New York Times pedig azt írta, hogy "a tinédzserek arra használják, hogy válaszoljanak vele az ócska YouTube videókra, Donald Trump tweetekre, és alapvetően minden 30 év feletti személyre, aki valami lekezelőt mond a fiatalokról - és a számukra fontos témákról.

2022 novemberéig a TikTokon #OkBoomer címkével ellátott videókat körülbelül 4 milliárdszor nézték meg.